mandag 30. september 2013

Gründerdrømmen som strandet, mer eller mindre.

De som har fulgt med meg en stund vet at jeg har en nystartet nettbutikk. Den åpnet dørene i slutten av februar i år.
Drømmen har vært å kunne åpne en fysisk butikk i tillegg og arrangere strikkekafe og gi folk garn og inspirasjon i massevis.
Og butikken drømmen var så nær ved å bli et faktum. Jeg fikk tak i en herlig nedlagt togstasjon og var full av ideer og planer... MEN så valgte jeg å følge magefølelsen som hårdnakket påsto at dette fort  kunne bli et mareritt! Med liten egenkapital og usikre framtidsutsikter valgte jeg å la muligheten gå fra meg.
Og akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg valgte den løsningen.
En blindtarmsoperasjon med sykemeldingsperiode! Og Drops som legger om sine minstebestillings krav! Jeg hadde måttet lukke dørene før de hadde åpnet seg!
I dag sitter jeg og er veldig i tvil om veien videre.
Skal jeg fortsette? Skal jeg bare ha nettbutikken min? Skal jeg skifte vareutvalg i nettbutikken?

Som bilde under viser. Veien å gå er kronglete og lang!
Men det er med et håp om å kunne drive med noe jeg brenner for som tar meg videre. Og selvsagt noe så enkelt som at jobber ikke vokser på trær. Å få seg en ny jobb i godt voksen alder er tydeligvis ikke enkelt!
Så da må man prøve å skape en arbeidsplass til seg selv! Jeg står på en stund til!!
Bretter opp armene og går på igjen!
Å balansere mellom vikarjobb og NAV er ikke noe en kan leve med!


  

2 kommentarer:

  1. Åååja...jeg kjenner meg igjen Jorunn!
    Tror det er lurt av deg og ikke starte fysisk butikk...utrolig vanskelig og være "liten" butikk idag..nesten uansett bransje, de store regjerer. Snakker om egen erfaring fra blomster...lærerikt,men en dyr fornøyelse.
    Men så er det det da...en ønsker jo å jobbe med det en brenner for...
    Lykke til med valgene videre:))

    SvarSlett
  2. Håper ting ordnar seg på ein måte du er fornøgd med. Ynskjer deg lukke til vidare :) Klem.

    SvarSlett