lørdag 9. mai 2015

Hvem har sagt at det ikke er mulig!!??????

I dag deler jeg et facebook- innlegg med dere.. Jeg har fått så mange positive tilbakemeldinger etter at det ble postet og håper og tror at det kan inspirere andre til å følge sine drømmer. Til å våge å stå på for seg selv..Ikke la andre bestemme hva du skal få til...
Jeg er lang fra selvgående ennå, men jeg er på vei!! At jeg har lykkes i å komme så langt som jeg har gjort- det kan ingen ta fra meg... Så da fortsetter jeg, da :-)



Planer og drømmer...Jeg jobber hardt for å klare å stå på egne ben! I en alder av 50+ har jeg erfart at det ikke er lett å få seg fast arbeid...Uten fast arbeid og/ eller en stødig god inntekt, er det helt umulig å skaffe seg en egen bolig, (f.eks) Og sist, men ikke minst...med en fremtidig minstepensjons inntekt, er det ikke mye å se frem til av utskeielser av noen slag når man når pensjonsalder heller!! (og forhåpentligvis skal jeg leve noen( mange) år som pensjonist også.. Og hvem drømmer ikke om å kunne reise, være med barnebarn, hjelpe egne barn og kunne nyte livet som pensjonist?)
I to år har jeg sakte, men sikkert laget nettbutikken www.jorunsgarn.no ..Med hjelp av en bitte liten sparekapital og uten å ta ut lønn har jeg klart å skaffe et varelager- få en stabil og økende kundekrets..Jeg har de siste årene være arbeidsledig, hatt vikariater, både flyktige og faste...Men Nav er borte for lengst!! Og blir borte!!
Jeg vil og skal stå på egne ben!!
Og nå flytter altså varelageret ut av leiligheten og inn i et eget lager. Her vil jeg også kunne ta i mot kunder og arrangere både kurs og strikkekvelder..Et stort skritt for meg og nettbutikken min...Men samtidig et fryktelig skummelt skritt- For jeg klarer ikke å jobbe full tid i vikariatet i barnehagen og samtidig øke aktiviteten i garnbutikken enda mer...Hvem skal da betale husleie og mat og alt det andre? Jeg ser at garnet begynner å gi litt overskudd nå....nok til å betale en liten husleie for garnlageret....

Heldigvis kom jeg også over Forever og de populære aloe vera produktene! Og de produktene hjelper meg allerede med økonomien!
Så takk til deg Trude Oven, som ikke sluttet å friste meg til å se nærmere på mulighetene som finnes i Forever Uttrykksikonet heart Se nettbutikken min...med allenyttige produkter..
Jeg ser mye mer optimistisk på fremtiden nå, enn for bare noen måneder tilbake...Og ikke minst!! JEG ER SÅ INDERLIG GLAD FOR AT JEG VÅGER OG SATSE PÅ MEG SELV! Jeg er glad for at jeg har stått på og jobbet hardt og lenge for å komme dit jeg vil..Inderlig glad for at barnehagen og både ledelsen og personalet der har gitt meg mange vikar- timer, noe som igjen har gitt meg mulighet til å få nettbutikken opp og stå!

Følg meg gjerne på Facebook- Garn og hobby siden.. eller på Facebook- Aloe vera siden. eller begge.




2 kommentarer:

  1. Hardt arbeid lønner seg alltid! Stå på videre, og vær stolt av det du har fått til!

    Fortsatt god helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingunn. Ha en flott helg, du også :-)

      Slett