mandag 18. januar 2016

Snurrelue med oppskrift. :-)

 Turkis Baby Merino.. Oppskriften er super- enkel!!
To nøster holder til en lue..
Denne lue oppskriften er en av favorittene hos mine kunder...
Mønsteret vil forskyve seg selv. Du trenger ikke passe på mønsteret underveis. Ønsker du å gjøre luen større eller mindre, tar du av eller legger til 5 masker (eller 10)
Legg opp 79 masker med to tråder på pinne 4.5 og strikk 3rett og 2v vrang til arbeidet måler ca 24 cm. Fell av ved å strikke 2 m sammen, to eller tre omganger. Fest trådene og vips så er lua ferdig 


8 kommentarer:

  1. Artig lue! Takk for oppskrift! Det begynner å bli kjøligere. Kanskje denne blir populær i høst? Tror nok jeg prøver meg. Har strikka mye av Baby Merino i det siste.Godt garn!

    God helg fra Ingunn


    SvarSlett
  2. Så FIN!!!
    Med vänlig hälsning/ Ingrid G

    SvarSlett
  3. Kjempefin! men hvilken str?

    SvarSlett
  4. Hvor mange nøster går det til en lue?

    SvarSlett
  5. Denne skal prøves av en nybegynner som meg🤩

    SvarSlett
  6. Hva betyr v vrang?

    SvarSlett
  7. Morsom lue som selv en nybegynner som meg fikk til🙈 Takk for oppskrift 🤗

    SvarSlett