torsdag 1. november 2012

Nålefiltet pynt på pulsvarmere.


Jeg liker pulsvarmere!
De er kjappe å lage og greie å bruke.
Denne gang har jeg strikket i tynn alpakka og kid mohair.
Hjertet har jeg nålefiltet fast...


Dekorering med nålefilting er veldig morsomt!
Man trenger en nål eller to som er beregnet på filting.
De får man i de fleste butikker som selger garn eller andre hobbybutikker.

Her har jeg bare brukt en garnstump og formet det som et hjerte.
Inni i pulsvarmeren har jeg lagt en fast skumgummiplate. Og så er det bare å filte i vei!
På denne spesielle nåla er det mothaker som gjør at fibrene i garnet og pulsvarmeren filtrer/ tover seg i hverandre.
Bruk nåla flittig for å sikre at garnet blir godt festet!
Vips så er den ferdig!
Man kan selvsagt også bruke ull til nålefilting.
Fant en pose eller to med ull...Så det er mulig jeg viser frem denne metoden også, om ikke så lenge!


HA EN FIN DAG!!!

3 kommentarer:

  1. Kjempefine!..og så flott pynt...jeg har noe ull liggende som jeg ikke hvethva det kan bli av..vips..her var ideen:))

    SvarSlett
  2. Kjempeide å bruke nålefilt som dekor, det har jeg aldri tenkt på

    SvarSlett
  3. Flotte puls med fin pynt. Fine namnelappar du har fått deg og. God helg :)

    SvarSlett