tirsdag 29. september 2009

Planlegging av hverdagen.

En kjekk sak! Etter "oppskrift" fra serien Skogheims lager jeg nå en middagsmeny over 6 uker.
Disse ukene er ment å gå igjen året rundt, med små endringer.
Det er greit med litt orden i sakene når alle jobber eller er på skole. Derfor fant jeg ut at det jeg syns er aller mest kjedelig, er å stadig finne på hva vi skal ha til middag.
Satte meg derfor ned en dag og skrev en liste over middager vi pleier å ha, og sorterte den over dagene i de seks ukene.
Da vet jeg hva jeg skal handle (en til to ganger i uka), og både barn, mor eller far i huset vet hva de skal lage til middag den aktuelle dagen.
Menyen jeg har laget har meny for to uker på hvert ark og arkene byttes enkelt siden de ligger bak hverandre i menyen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar