lørdag 12. september 2009


Hjemme arbeid på en lørdag og kurs igjen i morgen på en søndag! Og best av alt....jeg gleder meg!!
Butikken, Hobbykunst åpner snart og vi ansatte blir kurset i det meste av butikkens innhold.
DET er GØY!
Mye jeg aldri har prøvd meg på og enda mer jeg bare har puslet med, så det er mye å sette seg inn i og mange teknikker å lære seg. Og sånn kommer det til å være, tror jeg. Hobby er jo stadig i forandring. Nye ting dukker stadig opp og da må jeg lære noe nytt, jeg også..
Så i dag har jeg dekorert porselenskopper med forskjellige penner. De kan brukes på blant annet glass og metall også!
Syns de ble ganske morsomme!!!

Siden noen lurer og jeg burde ha tenkt på det; Krusene herdes i vanlig stekeovn. Settes inn i kald ovn, skru ovnen på 16o grader og la krusene stå i 90 min. Deretter avkjøles koppene i ovnen.
De skal etter denne behandlingen tåle oppvaskmaskin. Det lover jeg å prøve......

8 kommentarer:

  1. Herlige kopper. Altid morsomt å lære noe nytt!
    Lykke tilpå kurs.

    SvarSlett
  2. Hej! Förstår att du hamnat på rätt plats i livet. Det verkar så trevligt ditt nya jobb. Och då gör det väl inget om det blir lördagsjobb och kurs på en söndag. Det ska bli roligt att följa dej i hobbyaffären. Hoppas vi får ta del av nyheter av dej. Dina muggar blev så trevliga.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvarSlett
  3. Det derser artig ut! Må koppene brennes etterpå?

    SvarSlett
  4. så flott...morro med kurs...go helg til deg

    SvarSlett
  5. Flotte krus du har malt.Tror jeg må ta frem mine penner og male noen nye en dag.Ble litt fristet av disse.

    SvarSlett
  6. Du har virkelig fått drømmejobben? Fantastisk å få gå på slike kurs. Og krsene er virkelig flotte.

    SvarSlett
  7. Hei.Så fine krus de ble kjempe fine.Så heldig du er som har en slik jobb og får lære så mye fint.Ha en riktig fin Søndag.Bodil

    SvarSlett