søndag 2. august 2009

Siste feriedag.

Startet dagen med en omelett med baconbiter, gressløk og kruspersille (fra "krydderhagen" min).
Så ble det ryddet etter snekkerarbeidet som var utført i utleiehytta. Og en kopp te med en god venninne på verandaen har vi også hatt tid til.
Strikket ferdig en klut og heklet to nåleputer.
Joda, søndagen har vær fin. Været var slett ikke værst heller, med sol og varme hele dagen. Nå på kvelden kom det noen regndråper igjen.....
Kluten består slett ikke av noe avansert mønster, men strukturen i strikken gir en god klut.
Jeg legger opp 61 masker i et godt bomullsgarn.
Strikk 1. rad rett.
2. rad strikkes 1 rett og 1 vrang.
De to radene gjentas hele veien.
Som avslutning har jeg heklet fastmasker rundt hele kluten.
Jeg har ikke kjøpt kluter på evigheter. Syns de strikkede er bedre enn kjøpekluter og så får jeg jo akkurat den fargen jeg vil ha!
Nåleputene fant jeg oppskrift på hos Ruth@.

8 kommentarer:

  1. Mmmm, den omeletten så skikkelig god ut. Det er alltid vemodig når ferien er over, og hverdagen starter igjen. Vi får håpe august byr på noen fine høstkvelder etter hvert. Krysser fingerene for at dere får solgt huset deres snart.

    SvarSlett
  2. En fin siste feriedag er godt å ha med seg. Kjekt med hjemmestrikkede kluter.

    SvarSlett
  3. Så fine den kluten ble. Er den strikket i perlestrikk med heklet kant? Eller er det et mer spennede mønster?

    SvarSlett
  4. Omeletten så god ut, er sulte...sitter og venter på grillmat. Mannen min kokkelerer i dag... jeg har min andre feriedag og bare koser meg.
    Ha det så fint.
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  5. KLuten ser kjempegod ut å bruke, også så fin farge. Nåleputene er jo en sikker vinner på koselige, hurtige småprosjekter.

    SvarSlett
  6. Hei.Riktig fin klut du har srikket.Fin farge.Veldig kjekt att den er dobbel.God og bruke.Ha en riktig fin helg.Bodil

    SvarSlett
  7. Gott, jag blir hungrig när jag ser din omelett, får nog gå och ta mat nu, MB

    SvarSlett
  8. Hej! Tack för trevlig kommentar hos mej. Det är alltid roligt att se vem som varit hos mej. Jag har tittat runt lite på dina bilder från ferien med båten och ser riktigt mysigt ut. Synd att vädret inte var så bra då. Men nu blir augusti en fin månad. Pajen ser jättegod ut.
    Ha det så gott.
    Kramis Birgitta

    SvarSlett