En av mine helt nye følgere har bloggbursdag og trekker en vinner av garn eller et skilt.
Ta en tur innom bloggen hennes, da vel..... by- Marianne
mandag 19. november 2012
Dele mønster og ideer.
Har reist fra strikketøy og sitter her og har tid til å blogge, men ingenting å vise frem! Og ofte er det sånn at jeg gjerne skulle ha oppdatert bloggen, men har ikke noe nytt å komme med...
Men det trenger ikke alltid være egne arbeider og ideer som blogges!
For noen dager siden blogget jeg et innlegg for en bloggvenn og fikk mange besøk og kommentarer på innlegget!
Ingunn og hennes innlegg med oppskrifter på pulsvarmere fikk også mange besøk ettersom mange valgte å følge linken til hennes blogg.
Jeg har selv blitt linket til i andres blogger og på forskjellige forum og syns det er veldig hyggelig.
Har DU et innlegg, en gratisoppskrift du vil dele eller bare ønsker litt omtale om bloggen din??
Ta kontakt med meg, da vel! Jeg deler gjerne dine innlegg på min blogg!
Send mail til; jorunholmen@blogspot.com eller legg igjen en kommentar på dette innlegget!
Ha en fin dag!
torsdag 15. november 2012
Ingunns pulsvarmere!
Ingunn er stadig innom med en liten hilsen på bloggen min.
Det setter jeg stor pris på!
Hun har laget et par pulsvarmere jeg tenkte jeg ville linke til. Ser at mange søker etter oppskrift på akkurat det. Og disse er veldig fine i fasongen.
Fine julegaver eller en gave til deg selv.
Finn frem strikkepinner og garn!
Oppskriften finner du her: Ingunns hverdagspuls..html
onsdag 14. november 2012
Marius sokker.
I forrige nummer av Allers var det oppskrifter på alt fra gensere til trekk til mobil i Marius- mønster.
Fikk lyst til å strikke noen sokker...og det er jeg
i gang med!
Mulig at de blir liggende under juletreet!!
Ønsker alle hobby og blogg-venner en riktig god onsdag!
Og velkommen til ny følger!!
mandag 12. november 2012
Pulsvarmere!
Enda et par pulsvarmere.
Har tatt utgangspunkt i uglevottene fordi jeg liker tommelfellingen.
Garnet er tynn alpakk og kid mohair.
Har tatt utgangspunkt i uglevottene fordi jeg liker tommelfellingen.
Garnet er tynn alpakk og kid mohair.
Nålefiltet hjerte- pynt.
fredag 2. november 2012
torsdag 1. november 2012
Nålefiltet pynt på pulsvarmere.
Jeg liker pulsvarmere!
De er kjappe å lage og greie å bruke.
Denne gang har jeg strikket i tynn alpakka og kid mohair.
Hjertet har jeg nålefiltet fast...
Dekorering med nålefilting er veldig morsomt!
Man trenger en nål eller to som er beregnet på filting.
De får man i de fleste butikker som selger garn eller andre hobbybutikker.
Her har jeg bare brukt en garnstump og formet det som et hjerte.
Inni i pulsvarmeren har jeg lagt en fast skumgummiplate. Og så er det bare å filte i vei!
På denne spesielle nåla er det mothaker som gjør at fibrene i garnet og pulsvarmeren filtrer/ tover seg i hverandre.
Bruk nåla flittig for å sikre at garnet blir godt festet!
Vips så er den ferdig!
Man kan selvsagt også bruke ull til nålefilting.
Fant en pose eller to med ull...Så det er mulig jeg viser frem denne metoden også, om ikke så lenge!
HA EN FIN DAG!!!
onsdag 31. oktober 2012
Uglepulsvarmere!
Så ble det uglepulsvarmere også!
Har gått ut fra samme oppskrift som jeg bruker til vottene, men stopper i passe pulsvarmerstørrelse..
De ble da ganske tøffe?
tirsdag 30. oktober 2012
Sent i oktober.
Dagene er travle og jeg rekker ikke like mange oppdateringer som for noen uker siden!
Disse bildene er fra forrige søndag. Vi tok med hundene på tur på Albystranden.
Var ganske tidlig ute og fikk ruslet litt i ro og fred før resten av Moss våknet og kom etter...
Været var kaldt og friskt, men sola varmet.
Og fargene!! De var så ubeskrivelig klare og flotte...
Takk og lov for søndager med sol og for at man har vett på å gå ut å nyte den..
onsdag 24. oktober 2012
Strikket lyslykt...
Med en liten smak av førjul og advent.
For nå nærmer det seg med stormskritt!!
Det største problemet nå om dagen er lyset! Det er ikke mulig å få riktig farge på bildene!!
Men jeg håper at dette bildet gir et nogelunde riktig inntrykk..
For dem som vil lage en selv- her er oppskriften.
Strikket
lyslykt.
Til denne
lyslykten har jeg brukt tynt garn på grovere pinner. Baby ull og pinner 5,5. Det holder lenge med en rest garn.
Som pynt har
jeg tredd perler på en tynn sølv- ståltråd og snurret det rundt øverst på
lykten.
___________________
Mitt
syltetøyglass måler 11,5 cm i høyden og
25 cm i diameter.
______________
Legg opp 25
masker og strikk 1r, 1vr.
Neste omgang
strikkers rett over vrang, og vrang over rett. Dvs enkel perlestrikk.
Fortsett med
perlestrikk til arbeidet måler ca 25 cm. ( Jeg har valgt å strikke trekket
såpass mye kortere enn omkretsen på glasset for lettere å kunne forme det på
glasset. )
Fell løst av
og sy de to endene sammen.
Avsluttet
med å hekle en omgang fastmasker øverst.
Enklere blir
det ikke!
Abonner på:
Innlegg (Atom)
Nettbutikk. Garn og strikking.
Nå er det en liten evighet siden forrige gang jeg var aktiv her inne på bloggen min. ( La ut en link til en garnpakke i forrige innlegg, men...
