torsdag 22. februar 2024

Vikarlivet

I går var jeg på jobb her. I dag fikk jeg plutselig fri. Sånn er vikarlivet..Noen barn har vinterferie, samtidig er det endel febersyke som blir hjemme om dagen. Da trenger de jo egentlig ikke meg på jobb. Akkurat i dag passet det egentlig fint med en uventet fridag. Jeg blir med barnebarnet og foreldre på legebesøk..Men aller helst ville jeg jobbet. Snart er det påske med mange fridager.. Da blir det stusselig lønn for oss som ikke kan ta avspasering. Vikariatet jeg er i nå varer KANSKJE ut mars måned 🤞...og kanskje enda lengre? Men det vet jeg ikke enda. Er så glad jeg er i jobb. Men skulle ønske jeg fant noe fast. Inntil videre skriver jeg søknader til andre jobber og håper samtidig at dette vikariatet varer så lenge som mulig..Er man vikar,  er det fordi noen er syk, og jeg håper jo ikke at folk skal forbli syke. 🤔 Men å være fast i en jobb der man begynner å kjenne både ungene, kollegaer og rutiner er så godt og trygt. Hadde vært så godt å bare fortsette i denne jobben. Og det må det være lov å ønske seg 🤗

Ha en fin torsdag ❤️Jeg skal i allefall nyte dagen! Og i kveld treffer jeg noen av jentene som jobbet i garnbutikk. Gleder meg masse 😍

2 kommentarer:

  1. Lykke til sier jeg! Jeg er pensjonist, me er helt enig med deg. Det beste er å ha noe fast å gå til, for trivselen og for lommeboka. Jeg har jobba som lærer i over 40 år. Et fabelaktig fint yrke når dagene er gode, men vi må tåle mange utfordringer også. For meg var det best å være kontaktlærer. Mye har skjedd i skolen siden jeg slutta i 2008.....

    God lørdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig melding. Alltid glad hyggelig å høre fra deg! Gleder meg til å bli 67.! Ja, tror nok at skolen har endret seg mye siden 2008! Det skjer jo store endringer i samfunnet hele tiden. Men over 40 år i skolen! Godt jobba!

      Slett