lørdag 2. november 2013

Dagen i dag.

Første lørdagen i november! Sol, knallfint vær, Fri med en hel dag til rådighet. Dagen kan brukes til hva som enn måtte falle meg inn!  Hvor heldig!! :-)

Som så mange andre fulgte jeg med på strikkeprogrammet på nrk2 i går.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror det ga kløe i strikkepinnene for riktig mange! Jeg fikk så lyst til å sette i gang med mange nye prosjekter. Programmet viste mange fine historier, flott strikkeplagg. Og ikke minst entusiastiske mennesker.

Nå har jeg lyst til å lære meg sååå mye mer! Spinne, farge, samle gamle teknikker og mønstre. Og jeg vet jo at det i husflidslaget spinnes... Må kanskje bruke en dag til på Torderød? Fra før prøver jeg å få med meg en dag i uka ved veven. 

Jeg orket ikke følge sendingen med rekord- forsøket. Fikk bare med meg den spede begynnelse, men nå sitter jeg med programmet på i reprise. Det ble ikke verdensrekord, men det er egentlig bare bra! :-)  For nå kan andre henge seg med å prøve å forbedre den norske verdensrekorden! Dette kommer garantert til å bli gjentatt (om ikke minutt for minutt på tv, men sosiale medier er allerede tungt inne når det gjelder strikking og lignende. Så dette får vi med oss en annen gang også!)

Mens strikkegensere i delikate mønstre vandret over skjermen min, satt jeg faktisk med heklenålen og laget lyslykter.
Har fått forespørsel om å lage noen som skal være premier i et lotteri.

Økte beholdningen med lyslykter under strikkevaken i går! Noen av disse skal gis bort for utlodding!

Garnet jeg har brukt til lyslyktene er ALASKA til de to til høyre/ i midten. Den hvite bak og den hite til venstre er laget med en blanding av KID-SILK og ALPACA og den foran er heklet med BABY ALPACA SILK. Følg linkene til garnet eller besøk www.jorunsgarn.no

Ha en fin lørdag.

1 kommentar:

  1. Riktig fine lyslykter! Så koselig å få en bestilling! Jeg fulgte også programmet til midnatt. Det ble noe "traurig" for meg etterhvert, men, men. Det går vel ikke an å vise fram garn, bøker, strikkepinner o.l., for det blir vel reklame det. MEN satte pris på å få lære framgangsmåte på å strikke genser fra toppen og ned.

    Ha en fin lørdagskveld!

    Klem

    SvarSlett