onsdag 16. januar 2013

Vevstua er igang igjen.



Så er vevstua i husflidslaget igang igjen.

Har fått et par feil i veven, men så dem ikke før jeg hadde vevet ganske langt.
Derfor må feilen bare være der!
Fargen er litt feil gjengitt. Renningen er sort og grønnfargen er litt vår/klar- grønn.
Gleder meg til den er ferdig og jeg kommer til å ha den på bordet med de små feilene den måtte ha.
Det er min andre løper på veven så jeg tenker at øvelse gjør mester og kommer til å fortsette å veve! Veving er nemlig ro for sjelen. Selv om vi er ganske mange som sitter ved vevene på Torderød, slapper jeg av og storkoser meg når jeg sitter ved veven.

Ha en fin dag, der ute!




Posted by Picasa

7 kommentarer:

  1. Så nydelig! Skjønner godt at veving er ro for sjelen, jeg har aldri hatt lyst til å veve, men det vet jeg søsteren min har. Kanskje jeg skal tipse henne om Torderød? Høres veldig koselig ut å sitte flere sammen med hobbyen sin :)
    Ha en strålende dag.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tips gjerne søsteren din! Vi har det veldig hyggelig i stua vår. Og om det ikke er ledig vev med en gang, pleier det ikke å være lang ventetid. Vevstuen er åpen hver tirsdag fra 18.00. 21.00.

      Slett
  2. Så gøy dette ser ut! Jeg har vevd litt på kurs, både billedvev og flatvev, og jeg husker det var veldig artig. Så kos deg videre!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så flott. Veving har jeg også lyst til å lære.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Så hyggelig at dere har vevstue!Og nydelig arbeid du har laget:)
    Min mormor var en super vever...ryer og billedvev..stor som tok hele kjøkkenet hennes:)
    Flott at denne tradisjonen blir brukt:))

    SvarSlett
  5. Flott løparvev i spreke farger. Det er så gøy med ringvend. Og feila vil alltid vere der - ikkje så enkelt å jukse som i strikking :o)

    SvarSlett
  6. Det er en stund siden jeg var å vevde på Hadeland nå. Savner det, men det er så mye annet å ta seg til.Jeg tror jammen jeg skal begynne på husflidslaget, jeg også. Må begynne å sosialisere litt. Kan ikke sitte hjeme og la mosa gro. Klem Grethe

    SvarSlett