onsdag 4. april 2012

Påskevær og slappe dager.











































 Nå er svanene tilbake i bukta igjen. Ikke bare til glede. De er ganske innpåslitne og kommer svømmende såsnart man nærmer seg vannkanten. Hveser og tigger på en gang. De er vant til å bli matet, men liker ikke bikkja. Og hun liker ikke dem noe særlig heller... Hun holder seg heldig vis på trygg avstand.
 Men det er idyllisk å bo ved vannkanten.
 Akkurat nå føler jeg at jeg er på påskeferie i mitt eget hjem. Rett utenfor døra er det båtliv, svaner, ender og sooooool!
Jeg tar med tekoppen og bikkja ut tidlig om morgen og får vi fred for svanene kan vi sitte lenge og bare filosofere over alt livet er godt å leve!! Det er noe med vann som virker beroligende på kropp og sinn. ....

Ovenfor ser du at svanefar nesten er helt oppe på verandaen min. Flotte dyr, men som sagt litt for nærgående til tider.

Ønsker alle en riktig god påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar