fredag 23. november 2007

Har vært en tur i Madrid sammen med gode venner. En overraskende kald tur.
Satt ute på bl.a Plasa Major. Det var greit så lenge man satt i solen. Ellers ble det veldig kaldt.
Madrid kan anbefales som reisemål for voksne. Byen har utrolig mange spisesteder og puber.
Sangerian er utmerket. Butikker finnes i hopetall. Særlig sko og veskebutikker.
Vi hadde alle pakket for noe mildere vær. Det er kaldt i Madrid i november.Til og men snø!
La Latina på søndag må oppleves. Det koker av mennesker og man kan kjøpe absolutt alt i de mange bodene.
Litt overraskende var det vanskelig å finne mennesker som kan annet enn spansk.
Til og med på hotellet kunne bare noen få snakke litt engelsk.
Byen har mange irske puber og der snakket de engelsk.
Men man kan komme langt med noen spanske fraser og fingerspråk.
Byen sover aldrig.
Metro, buss og taxi gjør det enkelt å ta seg frem.
Madrid anbefales, men kanskje litt tidligere enn november. Mye artig å se på. Stort sett god mat. Men litt dårlig service på noen restauranter. Men alt i alt hadde vi det veldig bra.
Vi reiste på torsdag og var hjemme igjen på tirsdag, det var ikke på lagt nær nok tid til å få med seg alt. Men da kan man jo reise en gang til.
Har meldt meg på spansk kurs.

1 kommentar:

  1. Jeg var i Madrid i november i fjor, og som du sier, litt kaldt var det. Men for en flott by! Dit skal jeg definitivt tilbake. Jeg prater en del spansk og det gjorde servicen på restauranter og slikt mye bedre. Pappa startet som regel på engelsk, og var de vanskelige så tok jeg over. Da ble alt veldig bra :)

    SvarSlett