fredag 4. november 2011
Vaskevott.
Kanskje en liten julegave? Vaskevott med sløyfe. Litt bomullsgarn, en bit sløyfe og en knapp. Det er alt som skal til. Legg opp ca 30 masker og strikke vrangbord ca 2 cm. Strikke deretter perlestrikke til votten er passe lang og avslutt med vrangbord. Sy sammen sidene. Pynt til slutt med en sløyfe festet med en knapp. Sammen med en god såpe eller lignende må da dette være en hyggelig gave til en god venn, søster eller niese?
onsdag 2. november 2011
Nesten ferdig.
I dag fellet jeg av maskene, så nå skal bare trådene festes og kanter rundt armene hekles. Så er den ferdig!
Er ganske fornøyd med resultatet.
søndag 30. oktober 2011
En ny tunika.
Uff. Bildet ble ikke så bra, men tunikaen, den blir bra, tror jeg.
Endelig har jeg kommet opp til mønsteret og da går alt så meget bedre!
De er litt tregt å bare legge maske på maske i all evighet. Med bare noen få maskereduksjoner i ny og ne.
Men nå klarer jeg nesten ikke å legge det fra meg. Må bare strikke en runde til ....og en runde til...Og det betyr et jeg straks er ferdig!
Gleder meg!
Har lenge tenkt at jeg skulle strikke meg en marius- tunika, og nå er jeg godt i gang!
Ha en riktig så fin søndag!
Kort.
Litt jul! Vi er jo allerede kommet helt til de siste dagene av oktober! Neste måned er liksom litt juleforberedende. I alle fall om man har julepynt å lage eller gaver som skal strikkes eller hekles eller sys!
Jeg tror ikke jeg skal lage så mange gaver i år, men jeg har en juleduk som ble påbegynt for to år siden. den skal jeg prøve å få ferdig.
Og kort, det skal jeg lage.
Og gave- esker.
Det er alltid kjekt å ha!
Kos dere resten av helgen! Det skal jeg gjøre.
søndag 23. oktober 2011
Kort igjen.
Nå er det lenge siden jeg har satt meg med og laget kort. Men i dag kjenner jeg at det klør litt i fingrene etter å klippe og lime litt igjen. Vet ikke hvor fornøyd jeg ble med dette? Litt mye, kanskje?
En god søndag.
I dag har turen gått til Røed gård på Jeløy. I butikken Litt a hvert fant jeg sjablonger! Nå kan jeg dekorere med tall på mye forskjellig. I den lille butikken var det koselig fyr i peisen og MASSE spennende å ta med hjem. Og selvsagt ble det noen hyggelige timer i kaffeen. Venninneturer er noe at det koseligste og mest dyrbare som fins.
lørdag 22. oktober 2011
Er det mulig!!;-).
Sånn går det når man strikker og ser Skal vi danse på en gang. Da kom plutselig tommelen på feil sted.:-SMen jeg tror ikke jeg strikker en ny pulsvarmer akkurat nå! Får heller se hvor mye jeg ergrer meg over at fletten nå er noen rader skjev.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
Nettbutikk. Garn og strikking.
Nå er det en liten evighet siden forrige gang jeg var aktiv her inne på bloggen min. ( La ut en link til en garnpakke i forrige innlegg, men...
-
Smuleblogg deler oppskrift på superenkle babyvotter uten tommel.
-
Ser at riktig mange har vært inne på bloggen og sett på disse pulsvarmerne...og her kommer oppskriften! De blir finest, syns jeg, når...
-
På Anitas kreative side finner du oppskrift på nyfødt- luer. Og kanskje har du lyst til å strikke luer til Leger uten Grenser?