onsdag 17. februar 2010
Sokker igjen.
Strikkemaskin.
Men så ble den satt bort bak soveromsdøra og ble en del av alle de tingene jeg skulle gjøre en annen dag. Og dagene gikk. Ingenting ble strikket på maskinen.....
Men nå er den satt opp på kjøkkenbordet og der skal den få stå en stund.
Har strikket noen nøster for å bli kjent med nåler og opplegg og alt annet som hører med. Et par nåler var skjeve og hentet ikke opp garnet, men de er rettet på og et lite skjerf er strikket.
Nå hekler jeg en pyntekant rundt og gleder meg til å lage enda flere ting på min strikkemaskin.
Har mye å lære om bruken, men jeg får ta en skritt av gangen og prøve meg frem.
En grå vinterdag.
Mandag var en dårlig dag. Og ofte når jeg er litt nedfor og lei av alt, tar jeg en tur til sjøen. Bare det å stå helt rolig og se på den store havlaten, kjenne lukten av saltvann og tang og bare kjenne roen og freden gjør at humøret straks blir litt bedre.Nå er det ikke så mye som en liten bølge å se denne dagen. Isen ligger i flak og sikten strekker seg ikke mange metrene.
Men rolig og fredelig er det. Og nå som februar er her og dagene endelig begynner å bli litt lengre igjen vet vi jo at det kommer en vår og en sommer. Og våren er jo full av muligheter. Sommeren skal bli lang og akkurat passe varm. Så etter en lang og kald vinter venter jeg nå på våren og er spent på hva den bringer.
fredag 12. februar 2010
Nytt prosjekt på pinnene!
Slik ble den!
tirsdag 9. februar 2010
Ferdig!
søndag 7. februar 2010
Kort
Et enkelt påskekort.Julen er definitivt over og vi gleder oss over a bytte ut julefarger og nisser. Dette kortet gir meg følelse av vår selv om snøen fremdeles ligger ute og kuldegradene er ganske mange ennå.
Men det blir vår og påsken kommer om ikke alt for lenge. Det gleder jeg meg til.
Syns det er deilig å merke at dagene blir lengre og solen titter frem.
I dag har vi et vakkert vær her i Moss. Litt for kaldt, ca 10 minus, men strålende sol fra skyfri himmel.
I dag skal jeg feste tråder på kjolen jeg har strikket. Kanskje kommer det bilde av den allerede i kveld?
Ønsker alle en fin søndag!
Påske
onsdag 3. februar 2010
Det skjer litt!
Kjolen jeg strikker på er ennå ikke helt ferdig, men den nærmer seg!Men noe holder jeg da på med. Dette kakestykket er en liten gaveeske brettet av papir og pyntet med blonder. Et kakestykke selv en slanker kan unne seg!
Jeg har travle dager, så det blir litt lite tid til blogging og annet håndarbeid. Løper mellom flere jobber og er ganske sliten når uka er over. Men det er forbigående.
Regner med at det blir bedre når jeg bare har en arbeidsplass å forholde meg til.
Ønsker de som måtte titte innom bloggen min en RIKTIG FIN DAG!
tirsdag 19. januar 2010
Kjole og smykke.
Har begynt på litt forskjellig, men lite eller ingenting er blitt ferdig.
Men denne kjolen har jeg tro på! Tykke pinner og garn gjør at det ikke tar altfor lang tid å strikke noen cm.
Så nå skal jeg prøve å oppdatere litt ofter. Og bli litt mer aktiv med pinnene igjen.
Og jeg håper virkelig at det kommer mye mer etterhvert!
Ønsker de som måtte titte innom bloggen, en riktig fin uke!
Abonner på:
Innlegg (Atom)
Nettbutikk. Garn og strikking.
Nå er det en liten evighet siden forrige gang jeg var aktiv her inne på bloggen min. ( La ut en link til en garnpakke i forrige innlegg, men...
-
Smuleblogg deler oppskrift på superenkle babyvotter uten tommel.
-
Ser at riktig mange har vært inne på bloggen og sett på disse pulsvarmerne...og her kommer oppskriften! De blir finest, syns jeg, når...
-
På Anitas kreative side finner du oppskrift på nyfødt- luer. Og kanskje har du lyst til å strikke luer til Leger uten Grenser?
